1998 - 2018

Caminades Populars

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me to add your own content and make changes to the font. Feel free to drag and drop me anywhere you like on your page. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.

Els Amics de la Caminada Popular de la Vall de Gósol, cada tercer diumenge de juliol des del 1988, organitzen amb èxit una fantàstica Caminada Popular amb sortida i arribada al poble de Gósol. Us animem a participar-hi!!

La Caminada forma part també de la història de Cadí Vacances. Recordem els primers anys quan el camp s'omplia de tendes amb families entusiasmades per recórrer plegades els diferents itineraris. Tota la nostra família i en especial el pare (ACS) ens ajudava a rebre els campistes i a atendre'ls en tot el necessari. Recordem també en especial un any que vam patir la vigília un temps horrorós, amb una forta tempesta que va fer caure les temperatures com si fossim a ple hivern, l'endemà però es va llevar un dia radiant i tothom va gaudir molt del recorregut.

És motiu de joia veure sortir els caminadors il·lusionats al matí i rebre'ls cansats però feliços a la tornada.

Dóna gust escoltar els seus comentaris, que si aquest any el recorregut era més maco que l'anterior, que si era més llarg, que si era més dur ....

Felicitem els fundadors, en especial  l'Isabel i en Josep, i  tots els col·laboradors que fan possible aquesta activitat que ha traspassat el marc purament esportiu i s'ha convertit en una imprescindible cita anual a Gósol.

Esperem poder continuar col·laborant amb vosaltres i acollint els caminadors amb total  dedicació.

Gràcies també per l'escrit que ens heu dedicat i que adjuntem a continuació.

A l’estiu de 1987  Mn. Ramon, rector de Gósol, em va dir que em semblaria fer una caminada a Gósol com la que feien a Sagàs. En aquest poble volien recollir diners per fer una reproducció del frontal de l’altar romànic  que hi ha al Museu d’Art  Nacional de Catalunya (MNAC)i  per arranjar i consolidar l’esglèsia romànica  del castell i la torre campanar del segle X.

Prenent-ne exemple i per tal de veure què fèiem vam fer una reunió  el mes de juliol del mateix any  a la terrassa de cal Franciscó amb diversa gent del poble..

De la reunió en va sortir la preparació, organització  i posta en marxa de la Primera Caminada Popularpel més de juliol  de l’any següent  per donar a conèixer el magnífic territori que envolta la vila de Gósol i a la vegada recollir diners, si en quedaven,  per fer millores al poble i en especial per a les obres de consolidació del castell.

La primera caminada es va fer el 24 de juliol de 1988 amb l’assistència de 183 caminants, a tall d’exemple l’any 1993 en van ser 1.193, tot un èxit.

Pels qui venien  la vigília de la caminada,  vam llogar un camp al Josep de cal Tacany, per a què la gent pogués acampar i passar la nit. I així va anar, fins que a l’any 1998 es va inaugurar el Camping de Gósol.

A partir d’aquí van canviar les coses, ens vam posar en contacte amb la Montserrat  per demanar-li si podrien adequar una zona per plantar-hi les tendes de campanya, d’aquesta forma era millor pels caminaires ja que disposaven d’un espai adequat i preparat per a tal efecte i els serveis complementaris necessaris.

Ens vam posar de seguida d’acord i amb unes condicions especials pels qui volguessin acampar. Tot i que al llarg dels anys el temps i les coses han canviat, els caminaires sempre són ben rebuts i ben tractats per part dels serveis del càmping,